Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.07.2010 20:20 - Ето още откъси от първия ми роман
Автор: iliyata Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1383 Коментари: 0 Гласове:
1



– Аз съм Гадио, управител на Базир и първи старейшина. До мен са другите старейшини. Ние единодушно предаваме властта на града и молим за пощада.

Итън се приближи до стареца.

– Молите за милост значи – каза той. – А къде бе вашата  милост, когато разрушихте Урийо?

–  Племето ни се намеси в битката единствено по заповед на нашия върховен вожд. Ние бяхме заставени не по наше желание.

– Не по ваше желание, казвате.

– Да, точно така. А вие, доколкото мога да ви разпозная, сте Улрих или греша?

 

XXX

 

“Искам незабавно да напуснеш тялото ми.”

“Виж, Улрих, нека сме наясно – аз не ти мисля злото. Освен това, колкото и да ти звучи налудничаво, може да се окаже, че двамата с теб сме един и същи човек, живеещ в два свята.”

“Това е невъзможно.”

“Вече не съм сигурен какво е възможно и невъзможно, Улрих, тъй като загубих яснотата на правилната си преценка. А и всичко тук е толкова объркващо. Аз нахлух в твоето минало и видях толкова общи неща между нас, сякаш ние винаги сме били най-близки приятели и дори повече от това.”

“В името на тази близост, за която говориш, напусни тялото ми и си иди в твоя свят. Аз съм отговорен за съдбата на моя народ.”

 

ХХХ

 

– Не би ли било по-голямо чудо – рече той, – ако накарам звездите да затанцуват в небето?

– О – възкликна Уолш, – нима това е възможно да се случи?

– Може би...

– Но щом магията ви е толкова силна, господарю, тогава защо позволихте да се случи всичко това?

– Имаш предвид понесените досега загуби?

– Да.

– Защото... – Итън се запъна. – За да разбереш, трябва да ти призная нещо.

Уолш наостри уши.

– Аз не съм този, за когото ме смяташ.

– Не ви разбирам.

– Спомняш ли си, когато ти казах да се обръщаш към мен с друго име при условие, че сме сами?

– Мисля, че предпочитахте да ви наричам Итън.

– И никак не е случайно това име. Това е моето истинско име.

– Но нали държите всички да се обръщат към вас с Улрих? Нима вече имате друго предпочитание относно обръщението към вас?

– Не, не, нямам. Виж, Уолш, дълго мислех дали да ти призная моята истинска самоличност. Аз не съм този Улрих, когото си познавал преди, макар интуицията ми да ми подсказва, че все пак имам някаква връзка с него.

 



Тагове:   още,   роман,   Откъси,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: iliyata
Категория: Политика
Прочетен: 81974
Постинги: 34
Коментари: 54
Гласове: 60
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930